reklama

nemecko

ahoj fseci.od pondelka vecera som uz v prahe,u sesternici a jej rodiny.teraz pocuvam raul midon, state of mind. ...a uz sa mi ani nechce pisat. :) citim sa tu uz ako doma, motory v tele uz znizili otacky, ale este na tich 700 km to bude stacit. dnes idem dalej.do ml.boleslavy, za priatelmi, ktori tam pracuju. potom uz pojdem kludne dalej ,na slovensko.ale par riadkov o nemecku...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

pocasie sa ako zazrakom zmenilo,prislo teplo,fukal zapadny vietor, takze som pretekarskym tempom slapal do berlina.velmi mi pomohla mapa,ktoru som vyfasoval od derka v holandsku. netusil som ,ze aj v nemecku je tak vela cyklo chodnikov. jazdilo sa po nich lepsie,ako v holandsku,pretoze vedu subezne s cestou pre auta, nemaju tak vela odbociek, na ktorich sa da lahko pobludit,pretoze nie kazda krizovatka bola oznacena.oblubenym stavebnym materialom ostali aj tu tehly,no budovy su uz vacsie, nie su tak malebne,ako v holandsku.ja som prechadzal nemeckom v podstate priamo z holandska v urovni kde sa nachadza berlin.obdivovat som mohol hlavne vidiek, prve mesto kam som vosiel do centra bol brandeburg.mensie mestecko,v ktorom sa turista hned 'zabyva'. odtial je to uz na skok do berlina.tabula ˇmesto berlin' je od centra "iba" 27km. takze okolo jazier,parkov som pomaly vchadzal do zastavanej casti. do centra som sa dostal v casti potsdamer platz. na tomto namesti je mnoho vyskovych budov,jedna krajsia,ako druha.mne sa moderna architektura velmi paci,a tato , je v berline zastupena na viacerich miestach dost.dovolili si ju pouzit aj na historickej budove reichstagu,kde na streche postavili kupolu z ocele a skla. odtail nie je daleko k pamatniku vsetkich zavrazdenich zidov,brandeburskej brane. potom popri rieke, respektive kanaly sa da pokracovat na ulicu unter den linden.nachadza sa tam vela starich budov, velka kniznica,pamatniky a vsetko je to jemne poprespikovane aj modernim umenim ,architekturou.odtial som isiel na rozburany alexander platz, namestim ktore 'patri mladim' . v nemecku,ked som sa pytal niekoho na cestu, na mestecko ,ktore je vzdialene iba par km odtial ,kde sme prave boli sa vacsinou tvarili, ze to pocuju prvykrat v zivote.tak isto aj pri opustani berlina som sa musel spoliehat iba na znacky,mapu a na seba. po noci v kempe som na dalsi den isiel do dresden.krasne budovy,ktore by podla mna uz bolo treba zrestavrovat.ako past na oko posobili zlate sochy na strechach,kupolach, tichto budov.nemecko bolo v celku pekne, ludia su tiez fajn,s neochotou som sa nestretol.je tu vsak najdrahsie zo vsetkich krajin,kde som bol.p.s.1 jasne aj tu ,ako vsade inde som okrem peknich starich budov,kostolov obdivoval aj krasne zeny, dievcata. :) p.s.2 sam som si vedomy, ze moj styl je hrozny,len neviem ci sa casom zlepsoval,ci skor zhorsoval. :)

martin banyasz

martin banyasz

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tuzim robit to po com tuzim. Zoznam autorových rubrík:  april 06maj 06jun 06jul 06august 06september 06SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu