reklama

belgicko, holandsko

prsi ,prsi,len sa leje a matko sa z bajku, nesmeje. nic prijemne to pre mna nie je.od belgicka trvalo do vcera ,kym mi uschli tretry.ale s takym pocasim som ratal, len sa nan neda nijako pripravit. belgicko,wallonia ma potrapila, vela kopcov,ale kludna premavka,kedze auta jazdia hlavne po dialniciach. je to krasna krajina,ci uz priroda,domy a hlavne ludia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

pohodlnejsie sa mi slo,ked som dobajkoval do mesta dinant,postavene pri rieke maas.je to krasne mesto,vela turistov,clnov a hausbotov na rieke.zosadol som z bajku a tlacil ho po nabrezi a obdivoval domy a vnimal atmosferu. po nakupe ,som sa stretol a rozpraval s cyklistom z amsterdamu,ma namierene do barcelony. bolo to fajn, myslim aj prenho, pokecat so 'spriaznenou dusou'. popytal som sa na cestu, dalej viedla popri rieke cyklocesta,hovoril,ze miestami zlej kvality. tak aj bolo, cesta pre auta,uzka a preplnena,tak som siel popri rieke. nemohol som sa vinadivat na ti domy,zamocky,ktore ju obklopuju. avsak k veceru,sa stala znama vec,ktora patri do rubriky zadne koleso. ale taku nemam. no proste plast to nevydrzal,asi mal nejaku chybu,najskor. tak som bajk tlacil 10km,do namur, v dazdi.bol pondelok ,obchody zavrete.rozhodol som sa najst miesto kde prespim a rano ist do shopu. po dlhom case som spal zase na ulici.presnejsie 20 metrov od nej,pod strechou, na dvore skoly. trochu uzka lavicka,ale inac fajn. rano bajk opraveny, a ja som mastil do brusselu.prve co mi chybalo,boli dopravne znacky. teda ,tie smerove. som sa musel furt vypytovat,ako do centra. pozrel som si 'vsetko podstatne', velmi sa mi vsetko pacilo. krasne namestie grande market, s pozoruhodnymi domami. vsetko krasne,vo vzduchu super atmosfera. zas bol vsak problem dostat sa von,kedze okrem smeru letisko a dialnica,neboli ziadne ine smery oznacene.ludia, ma perfektnou anglictinou naviedli, a ja som pokracoval uz po rovinach smerom do antwerpen.v tejto casti belgicka,flamsku su uz kvalitne cyklocesty,nebolo tazke sa tam dostat.od centra ma delila rieka schelde. mosty ziadne.prechadza sa tunelmi. osobitny pre auta.osobitny pre chodcov a cyklistov.vytahom,alebo eskalatormi dole 32 metrov,potom 550 popod rieku. na druhom konci,ked prisiel vytah,uz cez uzku strbinu vo dverach bolo vidno,ze je nieco ine.na stene obrazy,gauc,vonala kava. no nastupil som ,dal si kavu,ostal vyhukany. vonku som si vsak potom vsimol plagat,ktory ' o tom hovori' , ze je to art act,ci ako sa to hovori.proste umelci tam , v tom vytahu tyzden byvaju,pocas dna sa recituje,pusta hudba. antwerpen sa mi pacili este viac. maju krasne kostoly a katerdraly,malebne ulice,obchody,ktorich vyklady su ako galerie.ludia extravagantne obleceni,vela hudobnikov na ulici.dalsi den som sa dostal do holandska. uz aj vo flamsku to bolo skoro ako v holandsku, tu to vsak bolo omnoho malebnejsie. domy z tehal,ulice vykladane tehlami.krasne upravene zahradky,za oknami vzdy nieco originalne.same roviny. je to krajinka ako malovana.ludia su tiez mily,velakrat som sa rozpraval popri bajkovani.a zistil som ,ze uroven mojej anglictiny je slaba. oni tu rozpravaju anglicky akoby po holandsky.trikrat sa mi stalo,ze som bol odprevadeny asi 10 km ,aby mi ukazali smer,respektive zaviedli do centra. v kempe pred amsterdamom som sa zoznamil s michaelom.ked som tam podvecer prisiel ,bol uz opity a zhuleny. dozvedel som sa o nom ,ze bol nedavno prepusteny z liecenia, je zavisli uz iba na pive a trave.bol vsak uz na vselicom inom.byva v kempe,lebo nechce byvat s otcom, cez zimu bude v lacnom hoteli.otec mu nosi denne travu ,piva a jest. ja som ho vobec neodsudzoval,dal si s nim mrkvicku,co sa v holandsku smie :)on to vsetko vycitil.je tam uz tri tyzdne a okrem otca sa mozno s nikym inim nebavil.sme sa fakt spriatelili a v ociach mu bolo vidno smutok,ked som odchadzal.krajina je to pekna,vsak husto zasidlena,tazko som hladal miesta ,kde prespat.ked som siel do amsterdamu, pocasie sa zlepsilo,neprsalo,aj slnko bolo.amsterdam je taky ,ako si ho predstavujete. velmi malebny,pitoreskny, ci ste uz v ulici pri kanaly ,ci bez.mnoho ludi,aut ,cyklistov. po case je to velmi unavujuce sa vzdy uhybat,vyhybat,zohybat, takze som vyrazil prec. v tu sobotu prave zacinala divadelna sezona, na namestiach sa konali koncerty a ine kulturne akcie. v tom zhone som zabudol ist pozriet vyklady,v ktorich su sporo odete tety.ale neskor som to mal moznost vidiet v inom meste. :)podvecer som sa pytal na smer jedneho chlapika,co isli na bajkoch s deckom. ten ma pozval ku nim domov, ze mozem stanovat u nich na zahrade. vola sa derk.strasne vela toho nabicykloval po europe.teraz uz pomenej, ma tri deti,zenu, ta je dzezova spevacka, spravne uletena. sme sa vela rozpravali,nase zazitky, bol aj na mnohich miestach ,kde ja teraz,madrid zvladol na bajku po dialnici, v nedelne dopoludnie.super mila rodina.obdaroval ma mapami nemecka a holandska, tie moje by mi nestacili.pocasie ostalo stale nezmenene,az teraz tu v nemecku je to lepsie,viac slnka, menej dazda.ak by to pocasie bolo lepsie v holandsku by som bol iste stravil este nejake tie dni,pretoze som sa tam citil fantasticky a krajina je jednoducho ako z rozpravky. ci uz v meste,alebo na lukach,kde sa pasu ovce,kravy. nieco nadherne.dufam teraz pocasie sa umudry pride slnko a ja stastne domov.

martin banyasz

martin banyasz

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tuzim robit to po com tuzim. Zoznam autorových rubrík:  april 06maj 06jun 06jul 06august 06september 06SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu