reklama

francuzsko cast5,luxembursko

vratim sa este par vetami pred pariz,respektive do pariza.asi by som mohol zalozit rubriku zadne koleso,bola by najplnsia... :) uz za bordeaux mi praskla spica,hovorim si kvoli jednej nepojdem do servisu ,pockam kym sa zlomi dalsia. slo to fajn,az den pred prichodom do pariza nejako velmi zacalo koleso hadzat. tak som zastal,kontroloval spice,ci nie su uvolnene a zbadal som pricinu. prasknute koleso,tam ako je uchytena spica niplom,tam bolo na dvoch miestach prasknutie aj odlomenie.bola sobota,obednajsia prestavka,obchod zavrety nastastie pokracovat sa dalo, siel som do dalsieho mesta,tam som nasiel fajn obchod,dobre vybaveny prislusenstvom a bajkami.horsie uz obsluhou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

bolo tam pat mladich chalanov ,sef dj.bobo, sa nanho podobal. vysvetlil a ukazal ,aky problem mam, a ze chcem novy rafik a ostatne nech don vmontuju. robili sa ze nechapu,nukali mi nove koleso za sto euro.im hovorim co si? tak vela,ram stoji iba tridsat,prelozte don moje komponenty, potom oni ,ze co si? teraz o takomto case? v sobotu pobede? som uz trochu zvysil hlas ,zdzubal ich ze nehovoria anglicky,ze aki su ochotni a podakoval sa im za ich cas. vtedy dj.bobo nieco povedal chalanovi a uz aj siel von pre bajk a reku ze cenc okej (change ok) :) sa mi to zacalo pacit. o hodinu aj boli hotovi ,stalo to 35 euro. tak som teda mohol pokracovat. katka a jej priatel yannick sa o mna starali a do smrti som im vdacny. najma za to ,ze so mnou isli do pariza, iste by som sa bol stratil,je obrovsky... no a katkine informacie o meste...tromfla by aj profi sprievodcu :) popozerali sme ,co sa dalo, vrcholom dna bola vyhliadka z vysky asi 210 metrov na mesto z montparnasskej veze. nadherny a nezabudnutelny zazitok.aspon,ze na nej este katka a yannick predtym nikdy neboli,ostatne veci ich uz asi isto trochu nudili. na dalsi den sme este pred odchodom pozreli zamok vo versailes a potom som krizom cez centrum pokracoval po cyklocestach popri vodnom kanaly asi 40km. vo francuzsku bol sviatok,vsade vela sportujucich ludi,uplna pohoda. v meste som dva krat zastal pre overenie si smeru,hned sa ozvali domaci a pomohli mi s navigaciou. jeden dokonca hovoril srbsky,velmi podobna rec,bol aj na slovensku a velmi chvalil nase pivo. cestou popri kanaly som sa zhovaral tiez z viacerimi prijemnimi ludmi,ani sa mi nechcelo ist prec... no a zas zadne koleso. nejako opat hadzalo,som som si myslel ,ze iba treba doladit,docentrovat po tej oprave. tak som sa stavil v shope,vycentrovali predne koleso,potom zobrali zadne. doniesol ho spat,ze raf je oka,poskodeny je plast. ja som den predtym menil predny,bol uz prilis opotrebovany,hovorim si ,ze este sa na nom par km spravit bude dat. tak si na dalsi den idem,mal som uz odjazdenych 112km, 12 km pred mestom vouziers. tam som planoval kupit jedlo a na dnes skoncit. no ale idem si z kopca a rana. plast skapal.tak teda tlacim bajk po dedine,sledujem ci nejde nejaka dodavka ,alebo nieco podobne. bol som uz za dedinou,ked vidim ze ide transit. zacnem stopovat, a zastalo :) cely happy tlacim bajk k autu,chlapici sa uz usmievali a otvarali zadne dvere. ja som sa tesil ako decko. po nemecky som sa im snazil vysvetlit ,ze potrebujem novy plast. jeden niekam volal ,rozumel som ze rozprava o bajku a o mne. sme teda dosli do meste shop uz zavrety,sli sme do sidla ich firmy. tam uz bol pascal a marianne. prebrali ma od dodavatelov. :)marianne vedela skvele po anglicky. som jej povedal aky je teda problem. a ze ziadny problem. isli sme s kolesom do hypermarketu,kupil som novy plast,dusu,sli naspat a po hodinke aj pol som aj s teplou kavou v zaludku mohol ist dalej. to ako sa to vsetko zomlelo mi pripadalo neskutocne. ze som natrafil na takich ochotnich ludi. marianne bola rada ze si moze precvicit konverzaciu a to ze pomahaju niekomu v nudzi pre nich pripada ako najnormalnejsia vec na svete.aj takito ludia ziju vo francuzsku... ja sa znazim tiez vzdy pomoct,ak mozem.a toto posielam dalej... :) co sa tyka cestovnich zazitkov, vsade sa pasie mnoho dobytka,je to kopcovity region,kde je aj vela vinic a z tade pochadza sampus. v reims som si pozrel centrum ,velikansku katedralu,porozpraval sa z jednym amikom,ktory pochodil ameriku, a potom som pokracoval cez belgicko do luxemburska. som si myslel ,ze pojdem po kludnich cestach a houby. plno aut,kvalita cesty na prd. no ale dosiel som, v luxembursku som prespal na krasnom mieste,cela krajina je pekna a dnes si popozeral hlavne mesto a ubytoval sa v kempe v arlone,belgicku.luxemburg ma krasne historicke centrum s pevnostami,ulickami s kaviarnami. na namestiach,asi ze je sobota bolo mnozstvo stankov so vsetkim moznym.aj vo francuzsku aj tu v belgicku je mnozstvo vojenskich cintorinov, zatial som vsak videl iba s vojakmi padlimi v prvej sv. vojne.lucim sa sloganom co som videl dnes na tricku v luxembursku two beer or not two beer. :)

martin banyasz

martin banyasz

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tuzim robit to po com tuzim. Zoznam autorových rubrík:  april 06maj 06jun 06jul 06august 06september 06SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu