reklama

taliansko,cast 2

ahojte.neviem presne kde som skoncil v mojom cestopise,lebo sa mi to zacina miesat,realita s fikciou. a tak. len srandujem... no ale najpodstatnejsie vam coskoro opisem.ked som sa nachadzal v dolomitoch,potom v juznom tirolsku, v alpachch, tak to bola nadhera...krasne stity,este biele,to udolie, co som nim prechadzal, to je ako raj. sady,vinice ,krasne obrabane,mal som cas si to vychutnavat,lebo cesta viedla po cyklochodniku.nadherne pocasie k tomu. aj pokecat som uz mohol s miestnymi,lebo kecali nemecky.aj dievcata boli krajsie...no proste raj.? passo dello stalvio sa blizilo,ja som si daval iba kratke denne etapy,s odpocinkom v kempe aj private.no a ked som odchadzal z privatu,domaci mi hovoria,ze stelvio je este zavrete.hovorim fok.co teraz?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

bol som uz v podstate na upati.nedalo mi to pokoj. tak som isiel smerom k miestu cinu.aj tam bola tabula ,za priesmyk je este uzavrety.aj tak som siel dalej.takym vichodiskovym bodom odkial sa da vyrazit hore je dedinka trafoi.tam som sa chcel dozvediet najcerstvejsie info o ceste. cestari ,ktori sli dolu mi hovorili, ze noway.starsne mi to nedalo pokoj.ja som sa medzitym schoval v jednej garazi,lebo zacalo prsat.videl som ako hore isli v dazdi dvaja motocyklisti.hovorim si, ak sa nevratia,vsetko fasa, rano vyrazim aj ja. no asi o pol hodinu isli dole,ale nestihol som sa ich opytat na situaciu.no ako cas ubiehal,ja som bol tym dalej viac rozhodnuty ist hore.v noci bola burka, ja som sa rozhodol,ze pojdem co najskor ,aby ma nik nevidel a nahodou nepustil nahor.tak som teda vstal o stvrtej ,ked som zistil,ze vonku je jasno, na oblohe hviezdy,som sa pobalil a vyrazil nahor.asi stvrtina,mozno tretine cesty este vedie lesom,potom je uz pasmo bez stromov.daval som si pauzy,je to strme a narocne stupanie, no a este tak nabaleny.ta nadhera co som videl a vnimal sa tazko opisuje,ticho,nad stitmi mesiac,na opacnej strane vychod slnka. mozno z toho nieco pocitite z fotiek. stale som vsak netusil ,ci sa hore dostanem.slapem dalej,az som prisiel po mo miesto odkial sa vratili motorkari.v ceste stal totiz odhrnovac snehu a ten im branil v ceste.ja som sa vsak prebil. :) cesta bola skutocne este neocistena,skaly,kamene sneh na nej.ale aj autom sa uz po nej dalo.uz som vedel ze to dokazem.serpentina za serpentinou,pomaly som sa dostaval hore.vyhlad bol carokrasny.posasie vyslo. hore bolo par ludi,obsluha,pracovnici hotelov,ale inac klud.trocha chladno, ale je to vysoko 2757 mnm.parada. po oddychu ranajkach,lepsich ako u tiffanyho, som sa spustil dolu, smerom na bormio.dlhy zjazd nevydrzalo koleso. na zadnom sa mi zlomili nejake spice.kym som nasiel servis musel som tak dobajkovat az do tirano.tam som si vsak najprv hladal privat, bed and breakfast, stoji to v priemere 20 euro. v infocentre volali na jedno miesto,cena 30 euro.ze majitel pride, mozem pokukat, a rozhodnut sa. ked ma zaviedol do bytu,tak som bol hned rozhodnuty ostat.bol to stvorizbovy byt komplet zariadeny, v cene plno jedla. takze som si nic nemusel kupovat ani na veceru,ani na ranajky,vypral som si veci.no a chlapik mi este k tomu ukazal jeden skvely obchod s bicyklami spada.tam mi jeho znami zreparoval koleso, brzdy, takze bajk je ako novy.proste, bol to jeden z tich dni,ked ide vsetko ako vo sne.no aj takto ubiehaju dni na ceste.vecer som uz spal zase v garazi,zacalo prsat, tak som sa tam schoval.dalsi den som sa dostal k jazeru iseo,tiez velmi pekna sceneria. dovtedy som stale isiel z kopca,tu je to rovne.pomaly som zacal opustat dolomity,dostavam sa na rovinu lombardie, z juhu uz vidiet apeniny, maju tiez este biele stity ,niektore kopce,ale idem az do rimini,potom assisi,a spat k pobreziu.ratam ,ze tu budem este dobre dva tyzdne ,kym to obidem, ako som naplanoval.dufam,ze budem stihat potom ostatne.perfektne funguje turist info, v mestach ,aj dedinkach, maju komletnu ponuku ubytovania v okoli,uvedene s cenami.da sa bezplatne zavolat na konkretne miesto, zistit ,ci je volne.setri to mnoho casu a namahy.inac presuvam sa dalej a dalej,nie stale sa deju veci,ktore by vas mohli zaujimat,ale ked budem mat zas nieco nove, co stoji za to,tak to sem napisem. zatial sa majte dobre .este idem poslat fotky. papaa este,keby mal niekto zaujem o dovolenku v okoli lakitelek, hungaria, nech si ju skusi vybavit ,cez domovsku stranku mesta, mozno bude mat stastie a pobyt bude zdarma.hovorili mi o tom ti ,u ktorich som spal v penzione.ze je taka moznost,ze pobyt uhradi mesto.je to v ramci propagacie a podpory a tak......a v tirano jedine bad and breakfast torreciao.

martin banyasz

martin banyasz

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tuzim robit to po com tuzim. Zoznam autorových rubrík:  april 06maj 06jun 06jul 06august 06september 06SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu