reklama

francuzsko ,cast3 ;spanielsko ,cast1

pokracoval som dalej na juhozapad francuzska,smerom na andoru.krajina tu sa mi velmi paci,same luky ,pasienky,polia.region je to polnohospodarsky.okrem obdivovania som v mestach zhanal mobil,nejaky bazar na ne, ale tu to tak nefuguje,neviem co robia s pouzitymi telefonmi,ale v jednej predajni mobil.operatora mi chalan,ked som mu povedal,ze potrebujem telefon iba na sms, dal jeden starsi telefon zadarmo,ale bez nabijacky,ktoru som ale zohnal v dalsom meste v jednom ´tureckom´ bazari :) juhozapad je pekny ale aj poriadne veterny, a stale fukalo proti mne takze som sa dost trapil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

cim blizsie som bol k andore ,tym viac sa predomnou zacali tycit vyssie kopce a vsetko sa viac zelenalo.videl som uz pyrenejsky masiv,ktoreho vrcholy sa schovavali poza hmlu a mraky.konecne po dlhom obdobi som si uzil aj dazd.to slnko ma uz poriadne spalilo.priroda je tu naozaj nadherna,lesy,luky,to je co sa mne najviac paci,nebol tak horuco.mal som pred sebou narocne a dlhe stupania aj klesania.do andory som sa potom dostal cez ax les thermes, a slo sa z nadmorskej vysky 720 mnm az po 2408 mnm.potom uz iba zjazd do miest v ministate andora.hned v tom prvom som sa vsak ubytoval v kempe a v ceste pokracoval v nedelu.pedalovat som nemusel,lebo stale sa slo dole,a netusil som pokial to bude ,kde budem musiet zas zdolat nejaky kopec.stavil som sa v hlavnom meste ,nafotil par zaberov, na namesti hrala kapela typicku andorsku muziku a ludia tam tancovalio svoj narodny tanec.tancuje sa tak, ze sa drzia za ruky v kruhu a hopsaju z jednej nohy na druhu a asi krok do boku.to je cela choreografia. :)tak som sa teda spustal a to skoro v jednom kuse az dole do barcelony.z nejakych 200km sa islo do kopca asi iba 30km. spanielsko vsak uz bolo paradne rozpalene a vysusene,a aj krajina tu neposobi najudrziavanejsim dojmom. okrem ciest su domy dost v dezolatnom stave,ale priblizovanim sa k barcelone bolo vidno aj tu ako to byva aj inde,ze je tu vacsi poriadok,novsie domy...bolo narocne sa dostat do centra ,lebo sa budovalo a stratil som orientaciu, a vsade boli najma dialnice.dostal som sa po vyse dvoch hodinach na namestie espana, a potom som sa vybral smerom k sagrada familia.medzitym som este videl aj mnoho inych stavieb,ale toto ocari asi kazdeho najviac.je to moderno-futuristicko-klasicko-neviemako ,fascinujuca stavba.z kazdej strany ina,plna drobnych detajlov,ocarujuca. vecer asi hrali futbal spaniely,vsade strielali petardy,ohnostroje,trubili auta. a ja som sa prevaloval v stane,a tesil sa ze ´nasi´ vyhrali :) pokracoval som popri pobrezi smerom na almeriu ale nebolo to take krasne ,ako v italii po aurelii.tato cesta viedla aj kilometer od plaze ,poza mesta,takze som nic mimoriadne nevnimal,iba premavku,narastajuce horucavy.no ale neskor sa uz dalo zist az k moru,respektive k ustiu rieky elbra.je to tiez pekna oblast kde pestuju ryzu,zije tam vela vtakov, a nie su tam kopce. :)dalsie mesto,kde som sa stavil popozerat bola valencia.tu som videl krasne stare centrum,velke ,pekne parky a fantasticke oceanograficke muzeum,a park.je to oaza pokoja,kludu, clovek si tam prijemne oddychne aj zasportuje.spaniely su narod veseli a rad sa baviaci a strielajuci delobuchy.a aj v sobotu rano. od siedmej do osmej v jednom kuse. co dodat. fajne som sa vyspal.za valenciou su to uz moderne ,nove turisticke strediska,kde sa da iste dobre zabavit ale ja som sa bavil aj tak dobre, v 40 stupnovej horucave,po kopcoch.jednu noc som bol v oblasti kde bolo najlepsie miesto na stanovanie na plazi.nie je to povolene,takze som sa rozlozil az po zapade slnka. no a rano pocujem trubenie a buenosdias.tak vyjdem zo stanu,a hovorim si vdaka bohu,ze ste neprisli v noci pani policajti. :) takze si ma zapisali a po poskladani siatru sa porucali.skoro cele pobrezie je skalnate,ak sa dostanem trocha dalej od mora je to ako v pusti,kde rastu akurat sem tam citrusy,a olivy.taka je aj andaluzia.velmi nehostinne prostredie kde napriklad zeleninu schovavaju pod strechu z plachiet,aby ju slnko nespalilo.ako som sa blizil k almerii a rozpraval sa z rolom,tym viac som sa tesil,aj napriek horucavam a kopcom siel 150km denne,aby som uz bol u nich cim skor.podarilo sa mi to v pondelok vecer po 200km.tu teraz naberam silu ,energiu,vahu na dalsiu cestu,smerom do granady,sevilly a potom portugalska.uz viem ze ma cakaju este vacsie horucavy,ako tu pri mori,kde pofukuje,novi ludia a zazitky.tu sa ale citim tak fajn,ze by som tu naberal sily aj nadalej :)to ako dobre mi tu je viem iba ja ,aj to ze ako mnoho to pre mna znamena,oni, rolo,peta,jej muz fran ,ich oco, mozno tusia.poslal som aj nove fotky.prijemne prezeranie!

martin banyasz

martin banyasz

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tuzim robit to po com tuzim. Zoznam autorových rubrík:  april 06maj 06jun 06jul 06august 06september 06SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu